Monday, July 27, 2009

Selamat Berjuang

Malam Siang Berlalu..Gerhana Kesayuan..Tiada Berkesudahan..Detik Masa Berlalu.. Tiada Berhenti.. Oh Syahdunya... Sejenak Kuterkenang... Hakikat Perjuangan... Penuh Onak Dan Cabaran... Bersama Teman-Teman... Harungi Kehidupan Oh Indahnya... Berat Rasanya Di Dalam Jiwa... Untuk Melangkah Meninggalkan Semua... Kasih Dan Cinta Yang Terbina... Ia Akan Selamanya... Selamat Berjuang Sahabatku... Semoga Allah Berkatimu... Kenangan Indah Bersamamu... Takkan Ku Biar Ia Berlalu... Berjuanglah Hingga Ke Akhirnya... Dan Ingatlah Semua Ikrar Kita... Hati Ini Sayu Mengenangkan... Sengsara Di Dalam Perjuangan... Jiwa Ku Merana Dan Meronta Mengharapkan... Kedamaian Dan Jua Ketenangan... Tetapi Ku Akur Pada Hakikat... Suka Dan Duka Dalam Perjuangan... Perlu Ketabahan Dan Kekuatan... Keteguhan Hati Berlandaskan Iman..








kepada temanku..
walau kini kita tidak lagi bersama..
sematkanlah didalam hatimu..
tentang janji kita..
walau mungkin tidak sampai didunia ini..
janganlah kau sedih
janganlah kau kecewa...
kan ku doakan kebahagiaanmu
hingga ke akhir hayatmu..
walau mungkin sampai disini sahaja pertemuan kita..
senyumlah..gembiralah..
jangan kau risau akan diriku..
kerna aku tetap aku..
jika Tuhan menjodohkan kita..
kita pasti akan bertemu lagi..
selamat berjuang teman..
lihatlah apa yang ada dihadapanmu..
jangan toleh lagi ke belakang..
mulakan hidupmu yg baru...
dan jadilah dirimu yg dulu..
Amin...
"DaLaM HiDuP, TerKadanG KITa leBih BanYak MenDApATKan ApA YanG TidaK KIta INgiNkan..DAn KeTiKa KiTa MenDAPatkaN APa YaNG KIta INGinKAN, AkHirNYA KitA TAhU BaHWa YaNG KIta INGinkaN TerKadaNG TIdaK DAPat MeMBUAt HiDUP KITa MenJaDI lEBih BAhagiA.."

Thursday, July 23, 2009

Mimpi Yang Tak Sudah

Apa makna impian
Datang dan pergi
Membawa hati
Menyusuri kembali
Jalan-jalan sepi
Kau kah di situ
Yang menantiku
Atau jelmaan
Dalam kenangan
Yang bernama pengalaman


Siapakah di antara kita
Dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan
Dan siapa yang memusnahkan impian
Tanpa sebab dan alasan
Kau lahirkan perasaan
Bagai taufan tiba-tiba datang
Dan menghilang
Kau bayang-bayang
Masa nan silam
Ada ketika terbawa-bawa
Oleh resah mimpi yang tak sudah

Sunday, July 19, 2009

Nyam..Nyam

minggu ni mmg mood aku macam hampeh..
terasa diri berbulu jek..(memangla)
hanjing btul..aku xsuke btul orang yg hipokrit nih..
cakap lain, wat bende lain..
hidup nak penuh dengan penuh pembohongan..ntah sampai biler nak idup camtu
dan bagi mengurangkan kebengangan aku ni..

ape lagi..JALAN2 CARI MAKAN la..


destinasi : bandar tek kajang..



aku pun gi r sane, sbb dengar cite makan kat situ agak best..
dan mata aku terpanar pada satu gerai..gerai char kuay teow a.k.a kuay teow goreng basah..
dan buat pertama kali...aku makan kat situ la..hehe




besar x udang die..
sedap gak la char kuey teow die...memang berbaloi la ngan harganya..RM 3 hinggit jek..mane nak cari 3 hinggit dapat udang beso2 macam tu..moh makan same2..hehe
*walaupun lepas makan, kebengangan aku terhadap golongan2 hipokrit ni, makin bertambah besar plak, sebesar udang yang aku makan tu :p

Friday, July 10, 2009

Jika

Jika kamu memancing ikan..
setelah ikan itu terlekat di mata kail..
hendaklah kamu mengambil terus ikan itu..
janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula kedalam air begitu sahaja..
kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya..
ketajaman mata kailmu dan..
mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup..

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak harapan kepada seseorang..
setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya..
janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja..
kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan..
mungkin dia tidak dapat melupakanmu..
selagi dia mencintaimu..

Jika kamu menadah air biarlah berpada..
jangan mengharap pada takungannya dan..
janganlah mengganggap ia begitu teguh..
cukuplah sekadar keperluan..
apabila ia retak..
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula..
akhirnya dibuang..
sedangkan jika kamu cuba membaikinya..
mungkin ia masih boleh digunakan lagi..

Begitu juga jika kamu memilikki seseorang,terimalah seadanya..
janganlah kamu terlalu mengaguminya dan..
janganlah kamu mengganggapnya begitu istimewa..
anggaplah dia seorang insan biasa..
apabila sekali dia melakukan kesilapan..
bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya..
akhirnya kamu kecewa meninggalkannya..
sedangkan jika kamu memaafkannya..
boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhir hayat..

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi..
yang pasti baik untuk dirimu..
mengenyangkan dan berkhasiat..
mengapa berlengah,cuba mencari makanan yang lebih baik..
terlalu inginkan kelazatan..
kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya..
kamu pasti menyesal,percayalah..

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..
yang kamu pasti akan membawa kebaikan dan kebahagiaan kepadamu..
menyayangimu,mengasihimu..
mengapa perlu berlengah,mengapa cuba membandingkannya dengan yang lain..
terlalu mengejar kesempurnaan..
kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain
dan sudah tentu kamu akan menyesal...

spam jek

lame btul xupdate kat sini.
inilah akibatnye kalo dah berpindah rumah..adoi
disebabkan kependekan masa yg aku ade..
ni aku nak share satu lagu yg dah lame giler..xla lame manepun...hehe
sbab dah lame xdengar lagu nih, ni yg aku nak share nih..
kalo nak sedut, bawah tu aku ade sertakan link skali..
enjoy..



Salju Di Danau Rindu

Tak pernah ku kesal
Memilih dirimu
Biarpun pudar kelam masa silam
Bagiku kasih sayang satu anugerah
Tak ternilai olehku

Benarlah katamu hidup penuh pura
Tetapi tidak pada diri ini
Cintaku tulus suci lahir dari hati
Salju di danau rindu
Mengapakah sukar menyakinkan cinta
Yang terbiar layu disirami duka
Sedangkan diriku umpama pengemis
Mengharap kasihmu itu
Izinkanlah aku menyintaimu
Dan sesungguhnya cintaku satu



meh sedut kat sini


'seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya, cukup bijak untuk mengambil manfaat dari pada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya'