percuma je lah ade lebih 3++ lagu disini

Friday, March 06, 2009

Cameron Highland Trip


Minggu lepas aku berkesempatan follow member aku ke ipoh..pergi lepak kat poli sana.. saje lepak2.. last day kat ipoh.. bleh plak member aku ajak gi cameron...haha

ni la first time aku gi sana.. agak teruja la.. bukan pe..dulu time blaja, time aku ade exam la..family aku gi.. dah alang2 kat situ...shoot je la ke sana..yang best nya naik moto..memang mencabar giler.. mane taknya, kadang2 kena redah ujan..bahaya woo...

perjalanan dimulakan dari simpang pulai..kira start dari situ..aku pulak bawak pillion.. agak menyesal la ade bonceng orang...haha, bukan xnak kasi tumpang.. tapi route ke sana memang membakar jiwa.. mana xnya..perjalanan sejauh 70km yang penuh dengan liku-liku yang sememangnya akan membakar setiap mana2 rider yang suka meleper..first time riding naik turun bukit.. agak kekok gak asyik menukar gear... slalu long distance juz kena pulas throttle jek.. ni kena main gear plak..hujan plak kadang2 membataskan pergerakan aku...bahaya jalan licin...di tambah dengan tayar stok motor aku ni yang hanya sesuai untuk dry condition...kalo jumpa jalan basah..memang macam cari penyakitla..

bayangkanla pukul 2 dari ipoh baru nak gerak ke sana..memang agak xboleh blar r..last minute punya plan..tapi not bad la..adela nak dekat 2 jam baru sampai sana..sempatla gak singgah strawberi farm ngan lepak kat depan taman rama2..haha, bajet xde..pergi xdirancang..

malam tu plak gerak balik dari ipoh..adela dalam pukul 8 lebih..yang xbestnye konvoi 2 motor..b4 ni beser lone rider jek..mana xnya, motor kawan aku tu top die juz bleh 120km jek..tu pun susah baru leh dapat..aku pulak beser min 120km..mane tahan beb..tapi mengenangkan die bengang kat aku time gerak nak ke ipoh aritu..aku follow jela..hehe..mane xnya, sampai kat tapah..aku terus full throttle tinggalkan die..hehe..sori bro....

yang mencabarnya plak time nak balik...bleh plak ujan dari ipoh sampai la kat seremban... memang lenjanla..ikut plak blakang member..huuu..mengantuk beb..tapi bagus jugak..tayar moto aku ni memang hampeh time ujan..tu la punca aku eksiden aritu..nak tukar xcukup bajet plak...sampai jek kat area shah alam..kat lorong motor..bleh plak member aku brek tibe2 kat lorong tu..aku follow blakang die..skit jek lagi moto aku nak eksiden die..tayar blakang tu dah menari2 kt atas jalan..tapi sebaik dapat control...kalo xjadi jadi cam eksiden aritula...memang kene soundla... kitorang berpisah kat persimpangan nilai... ujan makin lebat, tapi aku dah xpeduli..kalo x lambat sampai ni..badan ni dah kesejukan..aku pun full throttle la...ade la kat 150km gak..aku tgk sume motor bawak kat belah kiri je..keter pun juz main line tengah..ujanla katakan..aku pun xtaula time tu bleh plak hati kering..memang dah laju giler aku waktu tu..kalo ade kete depan brek emergency memang aku xleh ngelak punya..konfom eksiden..nak brek pun xguna..tayar hampeh..tapi aku bawak dengan berhati2 gak la..tapi malam itu kepala aku menggila...bayangkan kereta-kereta lain pun juz bawak dalam around 130-140km jek..ni sume gara2 nak cepat sampai...hehe

sampai umah dalam pukul 1..ade gak la dalam 4 jam dari ipoh...tapi aku btul2 puas.. dah lame xlong travel..naik motor kesayangan aku plak tu..

next plan ingat..ade wit lebih skit nak gi sane lagi la...hehe, yang penting xnak bonceng sape2... sedap skit nak meleper...huhu..xtau la bila lagi berkesempatan ni..gambar pun dapat amik satu jek yang kat atas tu...bleh plak berenti kat tengah2 jalan semata2 nak amik gambar...sebaik xbanyak kete..lalala

*plan nak kene tukar tayar ni..dah banyak kali tergelincir guna tayar stok ni...



No comments: