Monday, June 14, 2010

hati oh hati

hati terdetik untuk mengisi kekosongan yang ada pada dirinya,
lalu datang sebahagian lagi hatinya, iaitu hati yang sgt terluka...

Hati 2 : kenapa dengan kau ni..

Hati 1 : entahla..aku sunyi..

Hati 2 : jangan bilang yang kau teringin mengisi kekosongan tu..

Hati 1 : kenapa? salahkah untukku memenuhinya..

Hati 2 : kau sudah lupa? lihat diriku..penuh dengan parut dan luka yang masih belum sembuh akibat kebutaan kita selama ini..sakitnya masih lagi terasa sehingga kini..

Hati 1 : tapi sampai bila ? kita tidak boleh terus begini.. sampai bila kau hendak bersedih dan terluka..

Hati 2 : kau boleh berkata begitu sebab aku yg terluka dan bukannya engkau 

Hati 1 : mengapa kau berkata begitu..sudah lupakah kau yang kita ni sebenarnya satu...aku adalah kau dan kau adalah aku...

Hati 2 : tapi....

Hati 1: ni bukan pasal kepentingan sesiapa , bukan juga soal hati dan perasaan tapi ia mengenai kepercayaan.. aku tau apa yang kau rasa, dan aku juga tau bagaimana sakitnye bile kepercayaan tu dikhianati.. tapi kau kene sedar.. ini semua kerja Tuhan.. dan kau juga harus ingat... soal hati dan perasaan tu memang bukan 
mudah..kau dan aku juga tau mengenai hal ini...jadi jangan mempersoalkan lagi.. hidup mesti diteruskan... jangan pandang blakang... kita mulakan hidup yangbaru, aku tau kau mampu...

Hati 2 : bagaimana? bukan mudah untuk membina kepercayaan tu balik..kau sendiri tahu bukan..

Hati 1 : ya, aku tau..sebab tu kita kene beri peluang pada diri kita sendiri untuk menerima sesuatu yang baru..

Hati 2  : aku tak tau, aku xpasti...

Hati 1 : percayalah pada dirimu sendiri..kita adalah apa yg kita fikirkan.. buka hatimu..

Hati 2 : aku akan cuba..aku harap apa yang kau katakan tu btul..

Hati 1 : yakinla pada diri sendiri...Insyaallah..

2 comments:

Aku said...

haha.... mcm2 :-D

hehe umur dah 23 tahun... dah boleh bina keluarga sendiri pun... fitrah manusia mahu berpasangan... rilek2 sudah :D

Anonymous said...

hahahahahhaha im here:) irararararar